۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

مدیر تازه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری خوزستان معرفی شد

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری استان خوزستان از امروز پذیرای مدیری تازه خواهد بود.
مدیر پیشین این سازمان، صادق محمدی، در طول مدت مدیریت خویش بارها و بارها مورد نقد کارشناسان و مردم دوستدار میراث فرهنگی قرار گرفت.
در زمان مدیریت وی چندین فاجعه وصف ناشدنی سبب زخم‌های جبران ناپذیری بر میراث کهن استان خوزستان شدند. از جمله آنها می‌توان خرد شدن سنگ‌نوشته هخامنشی پایه ستونی در کاخ آپادانا، انکار وجود هرمزاردشیر و انجام کاوش‌های سوری برای اثبات آن، پذیرش ساخت نیروگاه زرگان 2 در محوطه تاریخی کاوش‌نشده، صدور مجوز برای ساخت چند هتل در محوطه تاریخی شوش، کشف گنجینه ایلامی جوبجی بر اثر کار لودر و بیل مکانیکی، تجاوز همیشگی قاچاقچیان به محوطه‌های جوبجی، تل‌برمی، بردنشانده، شوش، و چغازنبیل، پافشاری بر تصمیمات غیرکارشناسی و تکذیب حقایق و همچنین کینه‌ورزی با رسانه‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد، و ده‌ها و شاید هزاران مورد دیگر را نام برد.
علیرغم همه رفتارهای غیرقابل دفاع محمدی در دوران مدیریت، وی سال گذشته به عنوان بهترین مدیر میراث فرهنگی انتخاب شد.
اینک، پورفرخی، مدیر تازه سازمان میراث فرهنگی خوزستان می‌آید که مورد آزمون قرار گیرد. هرچند تا به این لحظه آگاهی چندانی درباره کارنامه وی به دست نیاورده ایم، ولی به عنوان یک مار گزیده این پرسش به ذهن ما و همه دوستداران میراث فرهنگی آمده است: آیا او اسکندری دیگر خواهد بود؟