۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

هرمز اردشیر به حال خود رها شده است!


حمیدرضا فرخ‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان اظهار کرد: بقایای این شهر که در منطقه‌های کنونی عامری، آسیه‌آباد، حصیرآباد و خرم کوشک اهواز واقع شده از زمان ثبت آن تاکنون شاهد هیچ گونه برنامه پژوهشی نبوده است.
او بیان کرد: متاسفانه عملیات حفاری شرکت‌ها در این مناطق شبانه و به صورت پنهانی انجام می‌گیرد به طوری که دوستداران میراث فرهنگی به موقع از ماجرا مطلع نمی‌شوند و آثار تاریخی یافت شده یا خُرد شده و یا در جای دیگری دفن می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا سازمان میراث فرهنگی خوزستان پروژه آب‌رسانی به شهرک خرم کوشک را به دلیل کشف آثار مختلف تاریخی مانند کاسه و کوزه متوقف کرده اما تاکنون هیچ کار پژوهشی در آن منطقه انجام نداده است.
این باستان‌شناس بر این باور است که این قبیل حفاری‌ها و بی‌توجهی‌ها به آثار تاریخی باعث از بین رفتن هویت و شناسنامه شهر اهواز می‌شوند.
فرخ‌احمدی تاکید کرد: برای حل این مشکل دیرینه سازمان میراث فرهنگی کشور و یا پژوهشکده باستان‌شناسی باید با کمک گرفتن از یک هیات کاوش قوی و تخصیص بودجه‌ای مناسب آثار تاریخی را بیرون آورده و در معرض دید عموم بگذارند چراکه سازمان میراث فرهنگی خوزستان اعتبار و بازوهای قانونی قوی در اختیار ندارد.